Week 5 en 6 - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Rosanne Visser - WaarBenJij.nu Week 5 en 6 - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Rosanne Visser - WaarBenJij.nu

Week 5 en 6

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

14 December 2012 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Hoi allemaal,

Weer even een update! Ik ben nu zo'n twee weken 'alleen' in Nieuw-Zeeland. Toen ik nog samen met Arthur reisde, heb ik mij geregeld afgevraagd of ik het wel zou kunnen, het alleen reizen. Ik denk dat ik nu wel kan zeggen dat het prima bevalt! :-) Ondanks een klein ongelukje heb ik het ontzettend naar m'n zin en gaat het goed met mij!Arthur was precies 2 dagen weg, toen ik met wat mensen van het hostel een dagtripje naar een eilandje wilde maken. Ik ben letterlijk nog geen 2 stappen uit de deur van het hostel en ik ga net als 2maanden eerder verschrikkelijk door m'n enkel.. Het tripje naar het eiland werd een tripje naar de dokter! Ach, heb ik dat ook weer gezien hè? Het nare is alleen dat m'n enkelbanden weer gescheurd zijn.. Gelukkig heb ik krukken meegekregen, zodat ik mij de eerste dagen wat heb kunnen voortbewegen! De planning was om vorige week vrijdag verder te trekken, dat ik heb ik moeten uitstellen tot afgelopen woensdag. De eerste dagen na mijn ongelukje heb ik veel tijd in het hostel doorgebracht. Dat klinkt heel saai, maar dat was het absoluut niet. Je leert zoveel mensen kennen. En met veel mensen bouw je snel een band op als je zoveel tijd samen doorbrengt. Na 2 dagen gezeten te hebben vond ik dat het tijd was voor een klein uitstapje naar de supermarkt. De supermarkt was ongeveer 400meter steil naar beneden. Wat betekende dat ik dat ook weer naar boven moest op m'n krukken! Maar oké, ik vond het wel een uitdaging :-) toen ik bijna beneden was bij de supermarkt begint het toch te regenen! Binnen een paar seconden was ik helemaal doorweekt! Eigen schuld, had ik maar m'n regenjas moeten meenemen ;-) toen ik klaar was met boodschappen doen en ik terug naar het hostel wilde lopen, was het nog steeds heel hard aan het regenen en waaien. Het had in de tussentijd blijkbaar zo hard geregend dat de geparkeerde auto's tot halverwege hun deuren in het water stonden! Terug in het hostel bleek dat er een tornado in Auckland was.. Ik schrok ervan dat er al 3 doden gevallen waren. Ik was in ieder geval blij dat ik weer in het hostel was. De dag erna is er ook nog een kleine aardbeving geweest, waar ik gelukkig niets van gemerkt heb. Na christchurch gezien te hebben wil zo'n aardbeving ook niet meemaken ook! Dat weekend ben ik eigenlijk voor het eerst weer dingen gaan ondernemen. Zo zijn we vrijdagavond met een groep uitgeweest in Queenstreet. Van alle clubs die er waren zijn we beland in een gaybar :s echt zo grappig om te zien!Zaterdagavond zijn we met een groepje naar het coca cola in het park festival geweest. Wij wisten niet wat we konden verwachten. En onderweg werd het steeds drukker. Aangekomen op het terrein zaten er echt al duizenden mensen klaar. Later bleek dat er zo'n kwart miljoen mensen waren! De show begon met kerstliedjes, later na de pauze kwamen populaire Nieuw-Zeelandse en Australische artiesten hun eigen liedjes zingen. Het grappige was dat geen van ons de artiesten kenden, maar de rest van het publiek was uitzinnig! De enige groep die ik kende was One Direction.. De show werd afgesloten met een vuurwerkshow. De dagen erna ben ik steeds wat meer gaan doen. M'n enkel is gelukkig al veel vooruit gegaan en ik kan steeds beter pijnvrij lopen. Om te zorgen dat ik binnen een paar dagen verder kon reizen ben ik m'n enkel dan ook meer gaan belasten. Want lopen is een ding, maar lopen met je backpack en al je andere spullen is een ander verhaal..Mijn laatste dag in Auckland ben ik samen met een meisje uit Latvia naar Ringototo gegaan. Dat is een eilandje niet ver daar vandaan. Het eiland is een uitgestorven vulkaan. Ik heb daar een kleine hikingtrip naar de top van de vulkaan gemaakt. Prachtig uitzicht over de oceaan met de kleine eilandjes en natuurlijk Auckland. En m'n enkel was achteraf nog steeds pijnvrij! Het is natuurlijk wel goed ingetaped en dat blijft het voorlopig ook :-)Een paar dagen voordat ik verder zou trekken heb ik een buspas gekocht, waarmee ik voor een bepaald aantal uur vrij door Nieuw-Zeeland kan reizen. Ik heb besloten om door te reizen naar Tauranga. Een plaatsje aan de oostkust, bekend om z'n stranden. Dus afgelopen woensdag ben ik met de bus afgereisd naar Tauranga. Sophia een 18-jarig Duits meisje dat ik heb leren kennen in het hostel in Auckland is met mij meegereisd. Sophia heeft al een aantal weken heel erg heimwee en heeft nog niets van het land gezien behalve Auckland. Ik dacht dat het misschien goed is dat zij daar even weg zou gaan, vandaar dat ik aan haar heb voorgesteld dat zij een paar dagen met mij zou meekomen. De busreis naar Tauranga verliep heel voorspoedig. We zijn om 1uur vertrokken en kwamen om 5uur aan. Onderweg heb ik genoten van het uitzicht. Ik vind het landschap zo mooi hier! Het ene moment waan je je in Oostenrijk of Spanje en het andere moment is het zo plat als in Nederland. Tauranga is een leuk stadje. Er zijn veel leuke winkeltjes en barretjes. Verder heb ik nog niet heel veel van de omgeving gezien, behalve het strand. Samen met Sophia en 2 Italiaanse jongens liggen we veel op het strand. Het weer is niet super, maar goed genoeg :-) ook zijn we 's avonds een keer de berg op het schiereiland opgelopen om naar de zonsondergang te kijken. Het was een hele klim, maar zeker de moeite waard!

Ik weet nog niet precies waar ik hierna heen ga. Dat moet ik zo meteen gaan bedenken, aangezien ik hier morgen weer vertrek. Waarschijnlijk wordt het Taupo. Wel heb ik al een hostel in Wellington voor Kerstmis en Oud&Nieuw geregeld. Beide zullen heel anders zijn dit jaar, zonder familie. Maar alleen ben je hier nooit, dus dat komt vast wel goed! Liefs, Rosanne

• 16 December 2012 - 12:35

Rob Swinkels:

Klinkt allemaal geweldig die verhalen!
    Hier was laatst Lord of the Rings op tv, ik zag die omgeving en dacht, daar heb jij gelopen :P En hoe vaak je ook kijkt, de omgeving blijft mooi :)

En nu zit je al bijna op de helft van je reis?
    Iig als je terug bent gaan we weer flink feesten, we missen je hier namelijk met de feestjes :)

Groetjes!

• 26 December 2012 - 13:01

Linda:

Hoi Rosanne,

Dat ziet er goed uit allemaal...leuk om te lezen wat je allemaal beleeft daar...(op die enkel na dan ;) ) Mooie foto´s ook!
    Ik vind het heel dapper dat je de stap gezet hebt om naar de andere kant van de wereld te gaan en daar weer tot jezelf te komen! Ik hoop dat dit je heel veel energie geeft en je tot rust komt...

Fijne feestdagen; geniet ervan...dit is een bijzondere ervaring. Ik kan me voorstellen dat het "vreemd" is om niet met familie te zijn, maar ach, je moet maar zo denken...die zie je al ieder jaar met de feestdagen! Gaat op den duur ook vervelen, haha!

Veel plezier he?!!!
    Doei, liefs Linda XXX

• 05 Januari 2013 - 20:37

Marlon:

Klinkt goed Roos! Nieuw-Zeeland is zeker mooi en je ziet inderdaad veel verschillende landschappen vlak naast elkaar! Geniet ervan;)