Week 1 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Rosanne Visser - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Rosanne Visser - WaarBenJij.nu

Week 1

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

10 November 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hoi allemaal, 

Om te beginnen.. Het gaat hartstikke goed, en we vervelen ons geen seconde! Je maakt zoveel mee, en je krijgt zoveel nieuwe indrukken te verwerken.. 
Het enige nadeel tot nu toe (als je dat al een nadeel kan noemen..)  is dat er minder internet te vinden is dan verwacht! Meer dan af en toe een Whatsapp berichtje is vaak niet mogelijk :-(
 Wel hebben we een BBH-card aangeschaft, zodat we korting krijgen op hostel-overnachtingen en het is gelijk een telefoonkaart. Via deze kaart is het niet duur om naar NL te bellen. Als ik naar NL zou bellen met m'n mobiel zou het letterlijk €5 per minuut kosten! 
Maar niet alleen het bellen is duur.. Het eten en de benzine zijn helaas ook veel duurder dan verwacht.. elke dag is dus weer uitzoeken wat we gaan, want ons budget is helaas niet oneindig! :-)
Voor wie het interessant vind zal ik hieronder kort beschrijven wat we tot nu toe elke dag gedaan hebben. Ook zal ik weer een aantal foto's bij dit verslag plaatsen, zodat jullie een beetje een idee krijgen wat wij allemaal zien!

1e dag
Na de heel lange vliegreis heb ik de eerste nacht heel slecht geslapen. Omdat ik dus al vroeg wakker was ben ik rond half 7 gaan douchen. Terwijl Arthur nog lekker lag te slapen, ben ik gaan uitzoeken waar we die dag heen konden gaan :-)
 Om 10uur hebben we uitgecheckt bij t hostel 'bamber house ' en zijn naar Whangarei gereden langs de kust. We hebben onze ogen uitgekeken tijdens de autorit. Prachtige stranden en wisselende natuur, echt ongelooflijk! Bij Whangarei dachten we een korte wandeling te maken bij de Whangarei Falls.. maar omdat we de verkeerde afslag namen werd t een wandeling van ruim 2,5 uur! (ja mensen, ik noem dat lang! Helemaal met mijn enkel!) Na deze 'korte' wandeling hebben we een hostel in Whangarei gezocht en eten gekocht in de supermarkt. De rest van de avond hebben we lekker gerelaxed en ben ik vroeg gaan slapen!

Dag 2
Deze dag zijn we begonnen met eerst nog wat rond te kijken in Whangarei. Daarna zijn we via een mooie weg naar Russell gereden. Hier hebben wij de oudste kerk van Nieuw-Zeeland bezocht. Ook hebben we wat in het dorpje rondgekeken en alvast boodschappen gedaan voor het avondeten. Daarna zijn we met de veerboot naar Paihia gevaren. Paihia is een gezellig kustplaatsje , waar we een leuk hostel gevonden hebben waar we 2 nachten blijven.

Dag 3
Omdat we vandaag niet hoefde uit te checken konden we lekker rustig opstaan en ontbijten. We besloten om naar het Treaty  house te gaan.
Het Treaty house is Maori grondgebied waar het verdrag van Waitangi werd getekend. Britse afgevaardigen hebben met Maori leiders dit verdrag opgesteld, zodat deze beide in vrede konden leven en Nieuw-Zeeland deel ging uitmaken van het Verenigd Koninkrijk. Bij het Treaty House hebben we een uitgebreide rondleiding gekregen en hebben we een Maori optreden gezien :-)
Na het Treaty house hebben we een 4 uur durende wandeling door de mangrove naar een waterval gemaakt. Ik ben niet echt van het wandelen, maar dit was echt de moeite waard. Ik had ook nog nooit een mangrove gezien, dus om er doorheen te lopen was echt leuk. De waterval viel alleen een beetje tegen, aangezien we 2 dagen ervoor een veel mooiere hadden gezien. 

Dag 4
Voor 10en  zijn we vertrokken richting kerikeri waar we stone store en kemp house hebben gezien, dit zijn  oudste stenen en houten huis in NZ. Ook hebben we daar het rewi Maori village bekeken. Dit Maori dorp was vergelijkbaar met het dorp dat we gezien hebben  bij het Treaty house, het was alleen groter. Later zijn we  van de oostkust naar de westkust gereden naar waipoua. Hier staat de de grootste (kauri) boom ter wereld! En die is echt groot! Het is jammer dat het op foto's minder groot overkomt.. Het kauri bos lijkt net een soort tropisch oerwoud. Op de weg daarheen, net als toen we verder reden met de auto, leek het net alsof er een soort stoom van de weg afkwam. Zelfs toen heen keihard begon te regenen bleef het stomen.. Ik had het in ieder geval nog nooit zo gezien, heel maf! Ook hebben we daar in de buurt naar kiwi's gezocht, wisten wij veel dat deze vooral 's avonds actief waren.. :s Nadat wij de zoektocht hadden opgegegeven zijn we helemaal terug gereden naar Whangarei en zijn we op zoek  gegaan naar een hostel.

Dag 5
Vandaag zijn we weer terug gereden naar Auckland. En voor het eerst moesten we moeite doen om een hostel te vinden! Alles was volgeboekt.. Gelukkig hadden we na een aantal telefoontjes beet. Nadat we de bagage in het hostel hadden gedropt zijn we Auckland in gegaan. Hier hebben we wat rondgelopen. 

Dag 6
Vandaag na het opstaan toch maar even naar Fred en Joram gebeld! Het was leuk om hun stemmen even te horen, al had ik het er voor het eerst wel even moeilijk mee dat ik aan de andere kant van de wereld zit.. Na het dagelijkse ochtend ritueel zijn we rustig aan naar Hamilton vertrokken. In hamilton dachten wij niet veel te doen, het was voor ons meer een tussenstop naar een andere plaats. We hadden wel in de reisboeken zien staan dat er een park was, maar we gingen er eigenlijk vanuit dat dit niet bijzonder was.. Wat hadden wij het fout! De vrouw van het hostel waar we verbleven drong erop aan dat we daarheen gingen en dus besloten we een kijkje te nemen. We waren er niet op voorbereid dat het niet een gewoon park was. Het is meer te vergelijken met de keukenhof. Er waren verschillende tuinen, zoals de italiaanse tuin, de Japanse tuin, de Engelse tuin, ga zo maar door.. Kortom, echt geweldig om doorheen te lopen :-)

Dag 7
Vanuit Hamilton zijn we vandaag vertrokken naar Matamata. Hier zijn wij naar Hobbiton geweest. Hobbiton is de movieset waar lord of the rings en the hobbit zijn opgenomen. Het is erg grappig om de gouw in het 'echt' te zien. Ik had zelf verwacht dat de hele set kleiner was! Maar we hebben daar toch 2 uur rondgelopen. Best grappig om te bedenken dat ik nu foto's van een film heb die nog niet eens uit is ;-) 
Tijdens de tour ben ik ook voor het eerst een beetje verbrand.. De afgelopen week was het gewoon echt lente weer. Gister en vandaag was het voor het eerst stralend blauw. Maar met 20 graden, leek het een graad of 26. De zon intensiteit is hier zoveel groter dat ik meteen zonnebrand met factor 30 heb gekocht! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik op alle foto's een kreeft lijk :p
Vanuit Hobbiton zijn we verder naar het zuiden getrokken naar Rotorua. het is heel erg om te zeggen, maar het stinkt hier! Deze plaats staat bekend om de warmte bronnen, dus het ruikt hier af en toe heel erg naar zwavel! Ik had in ieder geval van te voren niet gedacht dat je het in deze stad zo erg zou ruiken. Anders hadden we het hostel ook niet voor 2 nachten geboekt! :s 

Dit was alweer het reisverslag van de eerste week. Ik ga m'n best doen om volgende week weer een verslag te schrijven. 

Liefs,

Rosanne

  • 10 November 2012 - 11:07

    Familie Visser Tom.:

    Hoi Rosanne,

    Heel erg leuk. Nog veel plezier en zorg goed voor je zelf.
    groeten van,

    Tom, Ben, Susan, Lia en Paul

  • 10 November 2012 - 11:48

    Ben Visser:

    Wow, heb jij hobbiton gezien! ik wou ook graag dat dorp bezoeken om te bekijken. bofkont!

    gr. Ben

  • 10 November 2012 - 11:48

    Ben Visser:

    Wow, heb jij hobbiton gezien! ik wou ook graag dat dorp bezoeken om te bekijken. bofkont!

    gr. Ben

  • 10 November 2012 - 12:46

    Paola:

    Hey,

    Super dat je het zo leuk hebt daar en echt gaaf dat je in Hobbiton bent geweest!
    Enne, nog bedankt voor de foto!! Ik moest heel hard lachen toen ik hem ontving :P
    Ik kijk uit naar je volgende verslag!

    Groetjes,
    Paola

  • 15 November 2012 - 11:54

    Marlon:

    Klinkt gaaf allemaal! Zo leuk om te lezen dat jullie ook een leuke tijd hebben daar:) Geniet van alle natuur en andere mooie dingen die jullie tegenkomen. En ik zei het: het landschap daar is echt geweldig! Echt bizar hoe al die landschappen in elkaar over gaan;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Nieuw Zeeland

3 maanden lang rondreizen door Nieuw-Zeeland!

Recente Reisverslagen:

14 December 2012

Week 5 en 6

07 December 2012

Week 4

07 December 2012

Week 3

20 November 2012

Week 2

10 November 2012

Week 1
Rosanne

Actief sinds 09 Sept. 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 4211

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 31 Januari 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: