Week 4 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rosanne Visser - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rosanne Visser - WaarBenJij.nu

Week 4

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

07 December 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dag 1 zondag
Omdat we een paar uur over hadden voordat wij met de ferry moesten hebben wij de huurauto maar gewassen :-) Bij het hostel hadden ze een hele lange tuinslang dus dit kwam goed uit. De auto was behoorlijk vies geworden door de wegen waarop wij hadden gereden. Ook konden wij op deze manier meteen zien wat de schade van alle steentjes was. Gelukkig viel deze reuze mee, ik had erger verwacht. Toen de auto schoon was hebben wij wat rondgelopen in picton, wat een heel gezellig stadje blijkt te zijn. Op de heenweg hadden wij hier niets van meegekregen, dus dat was een aangename verrassing! Met de ferry zijn wij terug naar Wellington op het noorder-eiland gevaren. Daar meteen ingecheckt in het hostel en avondeten gegeten. Het was een heel rumoerig en groot hostel. En je moest zelfs je bord, bestek en beker huren! Een hostel waar ik niet meer naartoe ga in ieder geval :p

Dag 2 maandag
Vandaag zijn we van Wellington naar Napier gereden. Een heel gezellig plaatsje aan de oostkust van het noorder-eiland. Het was weer een mooie dag en dus is Arthur gaan winkelen en heb ik op het strand gelegen :-) 's avonds zijn we met z'n tweeën nog even door de stad gelopen.

Dag 3 dinsdag
Voordat we naar Gisborne vertrokken hebben wij eerst een hostel proberen te regelen. Aangekomen in Gisborne bij dat hostel wist ik niet hoe snel ik daar weg moest komen. Ik dacht dat het laatste hostel in Wellington al erg was, maar dit slaat alles! Het was zo ontzettend vies! Het hostel stonk naar kattenpis en riolering en de hostelvrouw was om 14.00uur al bezopen! Ik sliep liever nog een keer in de auto dan daar. In onze boeken zijn we op zoek gegaan naar andere accommodatie. Gelukkig bleek er nog een hostel in Gisborne te zijn :-) Dit was in tegenstelling tot het andere een heel mooi schoon hostel!Die middag zijn we vanwege het mooie weer naar het zwembad geweest. Het zwembad stelde niet veel voor, maar eindelijk hebben we kunnen zwemmen :-) Ook hebben we een motor geregeld voor de dag erna.

Dag 4 woensdag
Meteen na het uitchecken zijn we naar de motorwinkel gegaan om de motor te huren. De motor die wij meekregen was een mooie Kawasaki! Met de motor zijn we een eerst een stuk langs de noordkust gereden naar een pier. En daarna het binnenland in naar een uitzichtpunt. Het was een geweldige ervaring om met de motor een stuk door het land te rijden! Eind van de middag was het tijd om verder te trekken en zijn we naar Whakatane gereden. Niet een heel bijzonder plaatsje, voornamelijk industrie, maar het hostel was prima!

Dag 5 donderdag
Nog verder naar het noorden gereden naar een hostel bij hot water beach. We hebben wat boodschappen gedaan en Arthur heeft geshopt voor souvenirs. Later zijn we naar hot water beach gereden. Helaas werd het net hoog water, dus moesten we dat uitstellen tot de volgende dag.

Dag 6 vrijdag
De dag begonnen met een wandeling naar de cathedral cove. Erg mooi weer om te zien. Daarna naar hot water beach gereden. Hot water beach is een stuk strand, met diep daaronder magma. Als je dan een gat graaft in het zand, kan het water in die kuil wel 60 graden celcius zijn. Dus met een schep die wij gehuurd hadden hebben wij een mooie kuil gegraven waar we heerlijk in gelegen hebben! Aan het eind van de middag doorgereden naar Coromandel town. Het hostel dat wij daar hadden geboekt, had een fout gemaakt. Waardoor wij niet in een dorm sliepen maar een tweepersoonskamer kregen!

Dag 7 zaterdag
Vandaag laatste stuk gereden met de auto naar Auckland. In Auckland zijn wij over de kerstmarkt gelopen. Toch raar om nu al zo met kerst bezig te zijn. De rest van de middag hebben we lekker rustig aangedaan en wat in de tuin gelegen. S avonds zijn we uiteten geweest omdat het Arthurs laatste avond in nieuw-Zeeland was. Het eten in het restaurant was echt heerlijk! Ook gingen die avond de kerstlampjes in de straat aan. Alle huizen zijn allemaal op zn Amerikaans versierd met lampjes, de ene nog mooier dan de ander. Ook werd er op de trappen kerstliedjes gezongen door mensen. Erg leuk om mee te maken en ik kreeg er echt een kerstgevoel van. Later die avond zijn wij samen met Sarah een Duits meisje naar een kroeg geweest.

Dag 8 zondag
Laatste dag van Arthur. Arthur heeft z'n tas ingepakt terwijl ik zijn vlucht na heb gekeken op internet. Op de een of andere manier lukte het niet om online in te checken.. Die middag zijn wij met Sarah naar het museum geweest. in het hostel hadden wij gevraagd hoe duur de entree van het museum was en die vrouw vertelde ons dat het gratis was.. Dus toen wij in het museum aankwamen zijn wij gelijk naar binnen gegaan. Later bleek dat de entree 10 dollar was :sVoor een gratis museum was het erg mooi en hebben wij ons prima vermaakt :-)Na het uitstapje was het tijd voor praktische zaken. Wij zijn nog naar de supermarkt geweest en hebben nog wat laatste dingen in het hostel gedaan tot het tijd was om naar het vliegveld te gaan om Arthur in te checken. Dit verliep allemaal soepel dus konden we daarna de auto ingeleveren. Terug op de luchthaven hebben wij wat winkeltjes gekeken totdat het tijd was om afscheid te nemen. Ik ben blij dat we het eerste deel van mijn reis samen hebben kunnen reizen. Toch ben ik ook heel benieuwd hoe het alleen reizen mij bevalt.Na het afscheid nemen moest ik l voor het eerst met de bus terug naar het hostel! Ik had van te voren gevraagd hoe ik het beste kon reizen, maar ik vond het toch best spannend! Gelukkig ging het goed en was ik binnen een uurtje weer terug in het hostel :-)