Week 3 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rosanne Visser - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rosanne Visser - WaarBenJij.nu

Week 3

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

07 December 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal!

Het is alweer een aantal weken geleden dat ik een verslag gepost heb.. Ik wilde van de week de verslagen van de afgelopen weken posten, maar er ging iets mis waardoor ik alles kwijt was en opnieuw moest typen.. Met mij gaat het goed en ik vermaak mij prima :-) Bij het vorige verslag waren Arthur en ik aangekomen in Queenstown op het Zuider-eiland.

Dag 1 zondag
Wij zijn de dag begonnen door eerst na te gaan of Arthur vandaag kon gaan skydiven. Dit was niet meer mogelijk, omdat alles al was volgeboekt. Het skydiven is meteen geregeld voor morgen.Ook zijn wij nagegaan of het mogelijk was naar Miford Sound te rijden, inplaats van met de bus. De weg er naartoe was weer open, dus zijn we naar Milford Sound gereden. Met de bus en de boot was dit 189dollar. Dit vonden wij beiden een beetje duur, vandaar dat wij hebben besloten om 4 uur heen en 4 uur terug met de auto te gaan. Het was dus weer een lange dag in de auto, maar het was zeker de moeite waard! Milford Sound was een schilderachtige combinatie van water en bergen met sneeuw..

Dag 2 maandag
's Ochtends vroeg is Arthur gaan skydiven en ik ben 's ochtends Queenstown ingegaan. Ik heb wat rondgelopen in de stad en langs het water. Ik had onderweg wat drinken gekocht en dat heb ik op een strandje bij het meer opgedronken. Het uitzicht was zo mooi dat ik daar rustig de hele middag had kunnen zitten. Maar Arthur zou rond 12uur weer terug zijn van het skydiven, dus dat was niet mogelijk.. Bij aankomst in het hostel, lag Arthur gebroken op de bank. Hij was lijkbleek en moest echt weer even energie opdoen voor we weg konden. Het springen vond hij echt geweldig! Toen hij weer wat kleur had zijn we boodschappen gaan doen en een stukje naar het zuiden gereden om te gaan kamperen in de natuur :-)In Nieuw-Zeeland zijn er verscheidene manieren om te kamperen. Op campings zoals wij die in Europa ook kennen, of gewoon in de natuur. Het leek Arthur en mij leuk om in de natuur te kamperen. Gelukkig had ik 's ochtends bij een soort VVV geïnformeerd of dat mocht. Want wat bleek, als je niet je eigen wc bij je hebt, ben je in overtreding.. Bij de VVV hadden ze uitgelegd dat er wel plekken zijn waar je vrij kan kamperen omdat er toiletten zijn geplaatst. Wij hebben zo'n plek uitgezocht en zijn daar heen gereden. De 'kampeerplek' was inderdaad midden in de natuur. Het was zo afgelegen dat wij zo'n 30km over een onverharde weg moesten rijden. Wij hebben een mooie plek aan het water uitgezocht waar wij de tent hebben opgezet. Ik vond het echt geweldig om in zo'n prachtige omgeving te kamperen! 'S avonds hebben wij bij het water een kampvuurtje gemaakt en daar gezeten. Tot het tijd was om te gaan slapen.

Dag 3 dinsdag
Het was 's nachts zo koud geworden dat ik eigenlijk de hele nacht niet geslapen heb.. Halverwege ben ik zelfs met luchtbed en al in de auto gaan liggen, maar het bleef koud! Wat niet raar is, als het maar 3 graden Celsius is! Ik viel pas in slaap toen de zon opkwam. Toen ik wakker werd had arthur de tent en zijn spullen al ingepakt. Nadat ik ook mijn spullen had ingepakt, me had gewassen voor zover dat gaat in de wildernis, zijn wij weer vertrokken opweg naar Dunedin. 30 km terug over dat vervelende kiezelweggetje, waar wij onderweg op een cm na een schaap hebben aangereden! Gelukkig raakte wij hem niet, want de twee vogels die wij hadden aangereden vond ik al erg genoeg! In Dunedin hebben wij een hostel gezocht en ben ik lekker vroeg gaan slapen, na eerst heel lang te hebben gedoucht :p

Dag 4 woensdag
Vandaag zijn wij Dunedin in gegaan. Wij hebben een rondje door de stad gelopen en verscheidene kerken en andere gebouwen gezien. Ook was er een heel mooi 'oud' treinstation. Na het rondje stad zijn wij verder gereden om de albatrossen te zien. Bij Dunedin is namelijk de grootste albatrossenkolonie ter wereld. Misschien hadden we van te voren een plaatje op internet moeten opzoeken van een albatros, want toen wij daar waren snapten wij niet waarom die beesten nou zo bijzonder waren. Later bleek dat wij naar gewone meeuwen hadden staan kijken.. :s oeps! Gelukkig herkenden wij de zeeleeuwen op het strand wel! Dat was echt fantastisch! Het was een steile wandeling naar beneden, maar aangekomen op het strand lagen een aantal zeeleeuwen te zonnen in het zand. Je kon zo dichtbij komen :-) ongelooflijk! Later zijn wij doorgereden naar Oamaru. Hier hebben wij een hostel gezocht en hebben wij vroeg gegeten zodat wij optijd weg konden om pinguïns te zoeken. Wij hebben ongeveer +-4 Geeloog pinguïns gezien daarna een stuk of 50 op de pier. Ik vond het zo leuk om al die beesten in het wild te zien rondlopen :-) wat is het toch een wonderlijk land.

Dag 5 donderdag
Vandaag hebben wij weer een heel stuk met de auto gereden. De bedoeling was om te overnachten in christchurch maar zelfs na een hele ochtend rond bellen konden wij daar geen hostel vinden.. Dus besloten om even door christchurch te lopen en verder door te rijden naar Kaikoura. Aangekomen in christchurch leek er eerst weinig schade meer te zijn van de aardbeving 2 jaar geleden. Maar hoe dichter wij bij het centrum kwamen des te erger de vernieling te zien was. Wij hebben de auto ergens geparkeerd waar vroeger een gebouw stond en zijn gaan lopen. Ik kreeg er zo'n naar gevoel van. Zelfs na 2 jaar is de vernieling nog zo goed te zien. Ik had het idee dat ik in een oorlogsgebied aan het rondlopen was.. En als je denkt aan al die doden en gewonden die gevallen zijn.. En dan nog al die mensen die hun baan kwijt zijn omdat het gebouw waar zij ooit werkten verdwenen is.. Ongelooflijk wat de schade is.. Ik wilde daar het liefst zo snel mogelijk weer weg! Dat hebben wij ook gedaan en zijn naar Kaikoura gereden.

Dag 6 vrijdag
Kaikoura is de plaats om walvissen te kijken. Met een boot zijn wij de zee opgegaan om deze te zoeken. De walvissen komen 10 minuten boven water en in die tijd moet de boot deze beesten dan zien en er naartoe varen. Helaas waren er in de uren dat wij op het water waren geen walvissen te zien.. Wel hebben wij een grote haai gezien en een paar albatrossen en zeehonden. Maar daar kwamen wij niet voor... een meevaller was dat als je geen walvissen ziet je je geld terug krijgt.
Om de teleurstelling van de walvissen een beetje te vergeten zijn we naar een plek gereden waar de harige zeehonden aan land komen. Gelukkig voor ons lagen er aantal zeehonden op dat moment heerlijk van het zonnetje te genieten!
'S avonds hebben Arthur en ik met een duits meisje een drankje gedronken in een pub en een hele bijzondere sports bar.

Dag 7 zaterdag
Van Kaikoura vertrokken naar picton, de plaats waar de ferry de volgende dag vertrekt. Voor het eerst waren wij een keer vroeg in het hostel. Ook was het ontzettend mooi weer. Wij hebben de hele middag lekker gerelaxt in het zonnetje en in het bubbelbad gezeten :-)Kortom een geweldig afscheid van het zuider-eiland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw Zeeland

3 maanden lang rondreizen door Nieuw-Zeeland!

Recente Reisverslagen:

14 December 2012

Week 5 en 6

07 December 2012

Week 4

07 December 2012

Week 3

20 November 2012

Week 2

10 November 2012

Week 1
Rosanne

Actief sinds 09 Sept. 2012
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 4224

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 31 Januari 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: